امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

اپل موزیک چیست؟ توضیحاتی درباره موسیقی، قیمت‌گذاری و ویژگی‌ها
نویسنده : ژورنالیسم تیم تاریخ : سه شنبه 21 شهريور 1402

 

مانند تلویزیون و فیلم‌ها، استریمینگ موسیقی را نیز دچار دگرگونی کرده است و امروزه اسپاتیفای و اپل موزیک در این زمینه از بقیه جلوتر هستند. اگرچه در این مقاله با آشنایی مقهوم اپل موزیک چیست؟ و به بررسی ویژگی های آن بپردازیم ،این اپلیکیشن هرچند از اسپاتیفای محبوبتر نیست ، اما تا فصل دوم سال 2021 به 78 میلیون مشترک دلخواه خود دست پیدا کرده است.

اپل موزیک چیست؟ و سیستم آن چگونه عمل می کند؟

اپل موزیک میزبان بیش از 90 میلیون آهنگ (که هنوز بهتر از 82 میلیون آهنگ اسپاتیفای است)، لیست‌های پخش مورد علاقه، ابزارهای اشتراک‌گذاری اجتماعی، موزیک‌های اختصاصی اپل و ویژگی‌های با کیفیتی مانند موسیقی Dolby Atmos و صدای بی‌تلفات، نشانه‌ای از تسلیم شدن را نشان نمی‌دهد. اگر به فکر گرفتن عضویت برای خود هستید، ما اصول این سرویس را تحلیل کرده ایم تا شما را از انتظاراتی که باید داشته باشید مطلع کنیم.

مبانی

مانند اسپاتیفای، اپل موزیک هم میلیون‌ها آهنگ استریمینگی را بر اساس تقاضا کاربران ارائه می‌دهد. همچنین موسیقی شخصی شما را با استریمینگ بر اساس تقاضا و رادیوی زنده ترکیب می‌کند، همه در یکجا. در حال حاضر، اپل یک دوره آزمایشی رایگان یک ماهه ارائه می‌دهد (یا بیشتر اگر دستگاه‌های صوتی ویژه‌ای خریداری کنید) و پس از دوره آزمایشی، این سرویس 11 دلار در ماه برای طرح شخصی یا 17 دلار در ماه برای طرح خانواده هزینه دارد و حداکثربرای شش عضو از یک خانواده ظرفیت دارد.

مبانی اپل موزیک

دانشجویان 6 دلار در ماه پرداخت می‌کنند، در حالی که طرح جدید Voice که برای بهینه‌سازی عملکرد دستیار صوتی Siri طراحی شده است و در سال 2021 معرفی شد، به شما 5 دلار در ماه برای شما هزینه دارد.   Voice  ویژگی‌های پریمیومی مانند موسیقی فضایی، صدای بی‌تلفات، متن آهنگ و ویدیوهای موسیقی را ندارد، اما ممکن است برای اعضایی که به ویژگی‌های پیچیده‌تر علاقه ندارند، طبقه‌بندی مطلوبی باشد.

موسیقی

تمام موسیقی‌ها در کتابخانه اپل موزیک با بیش از 90 میلیون آهنگ از فرمت AAC استفاده می‌کنند، یک فرمت فشرده و با خسارت که مزیت‌های فنی قابل توجهی نسبت به MP3 مشابه و قدیمی‌تر دارد. اگرچه این فایل‌های AAC برای اکثر افراد کیفیت خوبی دارند، اما به عنوان کیفیت بالا مطرح نمی‌شوند و همچنین بی‌تلفات نیستند، که به این معناست که در تئوری به اندازه کیفیت CD شنیده نخواهند شد. به منظور رقابت بهتر با ارائه‌دهندگان موسیقی بدون ضرر (که در زیر توضیح داده شده است)، اپل در ژوئن امسال موسیقی فضایی با Dolby Atmos و صدای بی‌تلفات را بدون هزینه اضافی برای اعضا معرفی کرد. تمام کتابخانه اپل که بیش از 90 میلیون آهنگ دارد، برای تجربه فضایی و در فرمت بی‌تلفات اپل تنظیم شده و شرکت اعلام می‌کند که این تولید یک بازسازی است که کیفیت ضبط اصلی را حفظ می‌کند. با این حال، به یاد داشته باشید که استریمینگ بی‌تلفات به میزان قابل توجهی بیشتربه حجم داده و فضای دیسک سخت نیاز دارد و برخی نکات وجود دارد که باید بدانید تا تجربه گوش دادن را به حداکثر برسانید.

سرویس‌های موسیقی رقیب مانند Deezer، Tidal و Amazon Music HD به رویکرد متفاوتی در مورد صدای با کیفیت بالا می‌پردازند. آنها مزایای صوتی فایل‌های بی‌تلفات و hi-res FLAC خود را (در طبقات اشتراک گذاری اختیاری و گران‌تر خود) تبلیغ می‌کنند، که ادعا می‌کنند بهبودی بر فرمت‌های با خسارت، از جمله AAC، دارند، به طور مستقل از اینکه فایل‌های AAC به چه نحوی ایجاد شده باشند. اسپاتیفای به عنوان یک طبقه‌بندی جدید Spotify HiFi با صدای بی‌تلفاتش در حال انتشار است، اما تا کنون چیزی مشخص نشده است. این باید دیده شود که آنها این ویژگی را با هزینه اضافی ارائه می‌دهند یا آن را رایگان می‌کنند، مانند اپل. در هر صورت، شما باید همه آنها را گوش دهید تا تفاوت‌ها را ببینید و به تصمیم خود برسید.

همه اینها، و Apple Music دارای فهرست‌های پخش دستی، ایستگاه‌های رادیویی زنده 24 ساعته، و حتی نسخه منطبق iTunes Match است که به شما امکان می‌دهد تا 100،000 آهنگ را در فضای ابری ذخیره کنید.اگر عضو اپل موزیک نشوید، همچنان می‌توانید به لیست‌های پخش محدود و موسیقی موجود در دستگاه‌تان دسترسی داشته باشید.

شروع کار

چند روش برای عضویت در Apple Music وجود دارد. شما می‌توانید فقط اپلیکیشن موزیک را در دستگاه iOS خود دانلود و باز کنید، در Mac یا PC خود وارد وب‌سایت music.apple.com شوید. کاربران اندروید نیز می‌توانند Apple Music برای اندروید را دانلود کنند. اگر به طور خودکار به عضویت دعوت نشوید، روی تب Listen now در پایین اپلیکیشن کلیک کنید و باید گزینه عضویت را ببینید. بدون توجه به این که از کدام روش استفاده می‌کنید، دستورالعمل‌ها را برای تنظیم حساب خانواده، فردی، دانشجویی یا (در صورت موجود بودن) حساب صدای جدید دنبال کنید. در دستگاه‌های tvOS از اپلیکیشن موزیک برای دسترسی به استریمینگ Apple Music استفاده می‌شود.

قبل از اینکه به عمق مسائل بپردازید، توصیه می‌شود که پس از پایان دوره‌ی آزمایشی، تمدید خودکار را خاموش کنید، مگر اینکه Apple با پیشنهاد خود شما را مبهوت کند.

پنج روش برای پخش موسیقی در apple Music

قالب اصلی Apple Music برای برخی کاربران کمی پیچیده بود و برخی از ویژگی‌های موجود در آغاز راه‌اندازی از آن زمان حذف شده‌اند (مانند اتصال، مکانی برای اشتراک‌گذاری مستقیم هنرمندان با طرفداران. نتیجه این است که رابط کاربری نسبت به قبل بسیار تمیزتر شده است و برای مرور پیمایش ساده تر است.

پنج روش برای پخش موسیقی

اپلیکیشن موزیک دارای پنج بخش اصلی است: Listen Now، Browse، Radio، Library و Search. درپنجره پایین اپلیکیشن، پنجره Now Playing همیشه قابل مشاهده است، بنابراین شما برای پخش موزیک ها و اشتراک گذاری آنها تنها به یک ضربه نیاز دارید. هر بخش به شما امکان می‌دهد تا به موزیک خود و موزیک سرویس Apple Music به روش‌های مختلفی دسترسی پیدا کنید. نحوه کار در اینجا به شما توضیح داده می شود:

Library(کتابخانه)

کتابخانه در واقع محتوایی است  که از سی‌دی‌ها جدا کرده‌اید و از طریق iTunes که اکنون منسوخ شده است به دستگاه خود اضافه کرده‌اید، موسیقی‌هایی که از فروشگاه iTunes خریداری کرده‌اید، و هر لیست پخشی که ایجاد کرده‌اید. همچنین منبع هر محتوای Apple Music است که برای افزودن به کتابخانه خود انتخاب کرده اید فقط به دنبال دکمه + Add کنار آلبوم‌ها و تراک‌ها بگردید. معمولاً می توانید مجموعه خود را بر اساس آلبوم، هنرمند یا آهنگ مرتب سازی کنید. برای افزودن آهنگ از Apple Music باید کتابخانه موسیقی iCloud فعال باشد. کتابخانه موسیقی iCloud، یک فضای ذخیره‌سازی ابری است که Apple برای نگه‌داری موسیقی هماهنگ شده‌ای که هم Apple Music و هم iTunes Match ارائه می‌دهند،در اختیار قرار می دهد. هرچند که این ممکن است بسیاری از افراد را گیج کند، مهمترین نکته این است که اگر عضویت Apple Music را دارید، نیازی به پرداخت همچنان برای iTunes Match ندارید - این برنامه به طور موثر در Apple Music قرار داده شده است.

همانند خدماتی مانند Spotify، پس از اضافه کردن یک تراک یا آلبوم به کتابخانه‌تان از Apple Music، آیکون ابری + که در پایین قرار دارد را می بینید و به شما امکان دانلود آن‌ها برای گوش دادن آفلاین را فراهم می کند. (تا زمانی که اشتراک Apple Music خود را حفظ می‌کنید). آیا می‌خواهید از هر موسیقی که نیاز به استریمینگ دارد دوری کنید، شاید برای صرفه‌جویی در مصرف داده‌های موبایل خود یا برای پروازی چشم قرمز؟ بخش موسیقی دانلود شده از کتابخانه به شما فقط ترانه‌هایی را نشان می‌دهد که به طور فیزیکی بر روی دستگاه شما ذخیره شده‌اند.

هم موسیقی‌هایی که از Apple Music اضافه می‌کنید و هم آهنگ‌هایی که همگام‌سازی کرده‌اید، همزمان با پیمایش در کتابخانه، پیشنهادات Apple Music را تشکیل می دهند. وقتی آلبوم، هنرمند یا آهنگی را انتخاب می‌کنید و سپس گزینه See more را انتخاب کنید، برنامه Music همه موارد مشابه موجود در Apple Music را به شما نمایش می‌دهد. از آنجا، می‌توانید آلبوم‌ها یا آهنگ‌های بیشتری را به کتابخانه خود اضافه کرده و پیدا کردن موارد دلخواه خود را بعداً ساده تر کنید.

یک جنبه عجیب کتابخانه این است که هرچند موسیقی‌های شما را بر اساس لیست پخش، تراک، هنرمند و آلبوم دسته‌بندی می‌کند، اما موزیک ویدیوها را به عنوان یک دسته بندی نشان نمی‌دهد، حتی اگر این ویدیوها اضافه و دانلود شود. خوشبختانه، اپل در این زمینه بهبودهای مداومی ارائه می‌دهد. به ویژه، شرکت یک تغییر کوچک اما بسیار مفید ایجاد کرد که نسخه‌های جایگزین یکسان از همان آلبوم را در یک نما گروه‌بندی می‌کند و شما با تکرارهای گیج‌کننده در حین مرور کتابخانه مواجه نمی‌شوید.

listen(شنیدن)

Listen Now که پیش از به‌روزرسانی iOS 14 با نام For You شناخته می‌شد تقریبا عملکرد مشابهی دارد - پیشنهادات موسیقی را بر اساس سلیقه ها و عادت‌های گوش دادن شما ارائه می‌دهد. هنگامی که برای اولین بار وارد می شوید، با یک سری سؤالات و انتخاب هایی  مواجه می شوید که به شما کمک می کند سلیقه موسیقی خود را مشخص کنید، که از ژانرهایی مانند راک، راک کلاسیک، جاز و هیپ هاپ شروع می شود. هیچ کاری که اینجا انجام می دهید دائمی نیست. شما می توانید آن را در هر زمان تغییر دهید.

بخش listen در اپل موزیک

نتیجه اینکه پیشنهادات سفارشی‌شده‌ای ایجاد می‌شود که از مجموعه Apple استفاده می‌کند و شما ممکن است از آن‌ها لذت ببرید. این پیشنهادات از آلبوم‌هایی در ژانرهایی که علاقه‌مندی‌های خود را نشان داده‌اید تا لیست‌های پخشی که به تم های زمانی مرتبط می‌شود، پوشش می‌دهد. ما در تب Listen Now حدود ساعت 3:30 بعدازظهر بودیم و به وسیله یک سری لیست‌های پخش پرانرژی تحت عنوان آیا زودتر خارج شدید؟ مورد استقبال قرار گرفتیم. همچنین انتظار دارید پیشنهاداتی از هنرمندانی که محبوب هستند، تعطیلات آینده و شرایط دیگری که اپل فکر می‌کند به خوبی با موسیقی همخوانی دارد، را ببینید.

نتیجه مجموعه‌ای از پیشنهادات سفارشی‌سازی شده است که هدفشان پخش موسیقی از مجموعه اپل است که ممکن است دوست داشته باشید. این پیشنهادها از آلبوم‌هایی در ژانرهایی که در آن‌ها علاقه نشان داده‌اید تا لیست های پخشی که مرتبط هستند، پوشش می دهد. ما تب Listen Now را حدود ساعت 3:30 بعد از ظهر بررسی کردیم. و توسط یک سری از لیست های پخش که مورد پسند مخاطبان زیادی بودند و  تحت عنوان کلی Got Off Early مورد استقبال قرار گرفتید؟ همچنین می‌توانید انتظار داشته باشید که پیشنهادهایی را با الهام از هنرمندان پرهیاهو، تعطیلات آینده و شرایط دیگری که اپل فکر می‌کند به خوبی با موسیقی همخوانی دارد، را ببینید.

Borwse(بخش مرور)

این بخش از برنامه موسیقی شبیه به یک مجله است. این یک مجموعه مرتب شده است که شامل بخش‌هایی مانند موارد محبوب، سبک موسیقی، ۱۰۰ موزیک برتر روزانه، موزیک های تازه به روز شده و غیره است. برخلاف بخش‌های مرور سنتی در برنامه‌های استریم موسیقی، که به صورت اختصاصی بر روی امکان جستجوی محتوا از طریق دسته‌بندی‌هایی مانند هنرمند یا سبک موسیقی تمرکز دارند، ویژگی مرور موسیقی Apple Music بیشتر به صفحه اصلی App Store شبیه است - پیشنهادهای انتخابی که به شما کمک می‌کنند چیزی جدید را از میان آن مجموعه عظیم موسیقی با ۵۰ میلیون آهنگ کشف کنید. شما همچنان می‌توانید بر اساس دسته‌بندی‌های سنتی مرور کنید اگر دوست دارید؛ فقط این است که برنامه موسیقی این گزینه‌ها را در قسمت مرور به صورت پنهانی درج کرده است.

بخش Borwse در اپل موزیک

چیزی که برجسته می‌شود تا حدی به عادات گوش دادن و پسند‌های شما بستگی دارد، اما مانند بخش "اکنون گوش دهید"، دارای عنصر زمان است. در نزدیکی ساعت نیمه‌روز، ما یک مجموعه از لیست‌های پخش تحت عنوان "Hit the Gym" داشتیم. احتمالاً ترجیح می‌دهیم که یکی به نام "ساختن ناهار" داشته باشیم، اما دوباره، الهام گیری از ورزش برای سلامتی بهتر است.

شما به تدریج متوجه خواهید شد که Apple Music علاقه دارد به نام‌هایی که دوست دارد، تکیه کند. به عنوان مثال، در داخل گروه لیست پخش "سالن ورزشی"، یک لیست پخش ۵۰ ترانه به نام "pop workout" پیدا کردیم  که نام یک ایستگاه رادیو Apple Music  است.

Radio (رادیو)

همراه با اشتراک اپل موزیک شما، دسترسی به Apple Music 1، ایستگاه رادیویی پخش زنده این شرکت که توسط دی‌جی‌های متخصص موسیقی کار می‌کند، ارائه می شود. برنامه Apple Music 1 نیز مانند پخش زنده تلویزیونی مجموعه ای از برنامه هاست که به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته اجرا می شوند و می توانید آنها را به صورت زنده یا پس از پخش به صورت درخواستی به آنها گوش دهید. آرشیو موجود محتوای Apple Music 1، شامل گنجینه ای از  مصاحبه‌ها، نمایش‌ها و بخش‌های ویژه عمیق و  باورنکردنی است. برخی از این برنامه ها شبیه پادکست هستند، در حالی که برخی دیگر از قالب های سنتی تری تبعیت می کنند.

بخش رادیو برنامه Music جایی است که می توان به محتوای پخش زنده و درخواستی Apple Music 1 دست یافت، همچنین محلی برای انتخاب ایستگاه‌های رادیویی براساس سبک موسیقی مانند "تمرین پاپ" است که در مورد آن یادآوری شد.

این ایستگاه‌های رادیویی بسیار شبیه رادیوهای معمولی هستند، و  تا زمانی که شما گوش می‌دهید، موسیقی پخش می‌شود، اما البته، هیچ تبلیغی و دی‌جی زنده وجود ندارد. آن‌ها دقیقاً مانند لیست‌های پخش بی‌پایان هستند (همچنین به این معنی است که اگر اجازه دهید به اندازه‌ی کافی اجرا شود، حتماً با چیزهای عجیب مواجه خواهید شد که به معنای چیزه بدی نیست).

از iOS 13، برنامه Apple Music می‌تواند برای دسترسی به بیش از 100000 ایستگاه رادیویی سنتی زمینی نیز استفاده شود، حتی اگر دستگاه شما از iOS 13 پشتیبانی نمی‌کند. این موارد از طریق جمع‌آوری‌کننده‌های رادیویی مانند TuneIn، Radio.com و iHeartRadio ارائه می‌شوند. متأسفانه، پیدا کردن آنها بسیار سخت است.

تنها راه دسترسی به آنها از طریق تب Search است. نمی‌توانید آنها را بر اساس ژانر یا مکان مرور کنید، و حتی وقتی یکی را که دوست دارید پیدا کنید، راهی برای علاقه‌مند شدن به آن برای دسترسی سریع وجود ندارد. اگر دستگاه شما مانند iPhone یا HomePod مجهز به Siri است، می‌توانید از Siri بخواهید یکی از این ایستگاه‌های رادیویی را با نام پخش کند. بهترین راه برای حل این مشکل این است که برخی از ایستگاه های رادیویی جالب را در گوگل جستجو کنید و ببینید آیا یکی از آنها در Apple Music ظاهر می شود یا خیر. به راحتی می توانید از مجموعه ایستگاه های رادیویی مورد علاقه ما الهام بگیرید.

Search(بخش جستجو)

این یکی آسان است: به سادگی هر چیزی را که می‌خواهید در قسمت جستجو تایپ کنید، خواه آهنگ، هنرمند، آلبوم، نام ایستگاه رادیویی یا حتی فقط چند خط از برخی از اشعاری که هنگام بیرون رفتن با دوستانتان شنیده‌اید. اگر موردی در مجموعه شما یا صندوق Apple Music (از جمله محتوای رادیویی) وجود داشته باشد، در اینجا نشان داده می‌شود. اگر کنجکاو هستید که سایر کاربران اپل موزیک به دنبال چه چیزی هستند، این برگه یک لیست ترند مانند توییتر را نشان می دهد، اما بدون هشتگ.

اما برای یک تجربه جستجوی واقعاً مفید، سعی کنید از سیری استفاده کنید. می‌توانید چیزهای مرتبط با Apple Music را درخواست کنید، مانند «Play Nicki Minaj» یا به سادگی، «Play me something upbeat»، و برنامه Music با دقت با لیست‌های پخش سفارشی‌شده بر اساس درخواست شما پاسخ می‌دهد.

Play (پخش موزیک)

پنجره Now Playing به شما امکان می دهد پخش آهنگ فعلی را کنترل کنید، اما بسیار بیشتر از پخش/مکث و پرش به جلو و عقب است. با آوردن نسخه تمام صفحه پنجره، جلد آلبوم مربوطه برای آهنگ را به شما نشان می دهد، اما جادوی واقعی در منوی متنی سه نقطه زیر نوار لغزنده صدا و نمادهای میانبر مختلف موجود است. بسته به اینکه از برنامه iOS یا برنامه دسکتاپ استفاده می‌کنید، با ضربه زدن روی این سه نقطه گزینه‌های زیادی در اختیار شما قرار می‌گیرد، مانند:

بخش پلی در اپل موزیک

  • Add to Library: آهنگ را به برگه کتابخانه شما اضافه می کند.
  • Add to Playlist: به شما امکان می دهد آهنگ را به یک لیست پخش موجود اضافه کنید یا یک لیست جدید ایجاد کنید.
  • Create Station: باعث ایجاد یک ایستگاه رادیویی سفارشی بر اساس ژانر و خواننده آهنگ می شود. این ایستگاه جدید در تب Listen Now ظاهر می شود تا بعداً به آن دسترسی داشته باشید.
  • SharePlay: به شما امکان می دهد از FaceTime برای دعوت از یک دوست برای گوش دادن به آهنگی با شما در زمان واقعی استفاده کنید.
  • Share: پیوندی به آهنگ، آلبوم یا اشعار را از طریق گزینه‌های اشتراک‌گذاری معمولی iOS مانند پیام‌ها و ایمیل به اشتراک می‌گذارد.
  • Share Station: همان ایده Share Song، اما برای ایجاد یک ایستگاه رادیویی سفارشی شده است.
  • دکمه Lyrics: اشعار آهنگ را به صورت تمام صفحه در iOS یا در امتداد صفحه سمت راست برنامه دسکتاپ نمایش می دهد. از iOS 13، اکنون شامل Live Lyrics می‌شود، یک ویژگی به سبک کارائوکه که به شما کمک می‌کند تا کلمات را به عنوان اسکرول دنبال کنید. البته برای هر آهنگی پشتیبانی نمی شود.
  • Love and Dislike: به Apple Music کمی بیشتر درباره سلیقه شما در موسیقی می گوید تا بتواند در آینده گزینه های شنیداری پیشنهادی را حدس بزند.

استفاده از اپل موزیک در ساعت هوشمند اپل

چه در حال دویدن باشید و چه در حال ورزش یا پیاده روی، اپل واچ راهی مفید برای پخش و کنترل موسیقی اپل از مچ دست شما است. شما می‌توانید از اپل موزیک در ساعت هوشمند خود به چندین روش استفاده کنید. می توانید از ساعت برای کنترل موسیقی ذخیره شده در آیفون خود استفاده کنید. و اگر مشترک Apple Music هستید، می توانید موسیقی را در ساعت پخش کنید.

استفاده از اپل موزیک در ساعت هوشمند

دنبال کردن دوستانتان

یک گزینه کمی پنهان در اپل موزیک وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا موسیقی‌هایی که دوستانتان گوش می‌دهند را بررسی کنید. برای انجام این کار، ابتدا باید پروفایل اپل موزیک خود را فعال کنید، به این منظور بر روی آیکون perso حساب کاربری در بالای صفحه Listen now کلیک کنید. بعد از انتخاب یک نام کاربری و نام عمومی برای خود، اپلیکیشن موزیک به مخاطبین iOS شما نگاه می‌کند و تشخیص می‌دهد کدام یک از دوستانتان همچنین در اپل موزیک حضور دارند.

اشخاصی که اجازه داده‌اند هر کسی بتواند آن‌ها را دنبال کند در اولویت قرار می‌گیرند - و شما می‌توانید دکمه Follow را در کنار هرکدام از آن‌ها فشار دهید - اما همچنین دوستان اپل موزیک شما که گزینه فالو را غیرفعال کردند نیز مشاهده خواهند شد. برای این مخاطبان، می‌توانید دکمه دعوت را انتخاب کرده و پیوندی به آن‌ها ارسال کنید تا از طریق گزینه‌های به اشتراک گذاری یک پیوند تشویقی برای آنها ارسال شود. پیامی شخصی نیست - فقط یک URL اپل موزیک - بنابراین شما باید آن را به یک دعوت واقعی تبدیل کنید؛ در غیر این صورت احتمالاً نادیده گرفته می‌شود.

بعد از تنظیم این قسمت، می‌توانید انتخاب کنید که اگر دوستانتان شما را دنبال می‌کنند زمانی که اپل موزیک رویداد یا نمایش زنده ای برگذار می کند شما باخبر شوید.

اکولایزر؟

بله، یک EQ وجود دارد، اما در حال حاضر بسیار محدود است. نمی‌توانید تنظیمات جداگانه‌ای را در طیف صوتی انجام دهید، زیرا اپل شما را به مجموعه‌ای از تنظیمات پیش‌تنظیم محدود می‌کند. در iOS، برای دسترسی به برنامه اپل موزیک، باید به خارج از برنامه Apple Music بروید، که اگر اهل ژانر باشید می‌تواند آزاردهنده باشد. آن را در Settings > Music > EQ پیدا کنید

صدای فضایی (Spatial audio)

اعلام شده در ماه مه ۲۰۲۱ به عنوان بخشی از اخبار طرح صدای گفتاری، مشترکان اپل موزیک دسترسی به برخی از آهنگ‌ها با صدای فضایی به همراه Dolby Atmos دارند. به طور اساسی، صدای فضایی به تکنولوژی صدای ۳۶۰ درجه اپل اشاره دارد، که تجربه گوش دادن فراگیرتری را فراهم می‌کند - به ویژه وقتی با AirPods Pro و AirPods Max گوش می‌دهید. چرا که نقاط منشاء صداهای مختلف می‌توانند از تمام جهات به گوش شما برسند، موسیقی یک صدای پرتراکم تری دارد، مهم نیست که چگونه گوش می‌دهید. (این ویژگی به خصوص مفید است اگر یک فیلم یا برنامه تلویزیونی را تماشا می‌کنید و با AirPods Pro خود گوش می‌دهید.) تکنولوژی ردیابی سر هم از ژیروسکوپ دستگاه برای شما این امکان را فراهم می‌کند که سر خود را در حین گوش دادن به صدا حرکت دهید در حالی که صدا به نظر می‌رسد که همچنان از نقاط منشاء خود می‌آید.

صدای فضایی (spatial audio) در اپل موزیک

در حال حاضر، صدای فضایی در اپل موزیک بر روی AirPods Pro و AirPods Max، و همچنین دستگاه‌های زیر موجود است:

iPhone XS یا جدیدتر (به جز iPhone SE)

iPad Pro 12.9 اینچ (نسل سوم) یا جدیدتر

iPad Pro 11 اینچ (نسل اول) یا جدیدتر

iPad Air (نسل چهارم)

صدای فضایی برای پخش ویدیو بر روی دو مدل AirPods هنگام استفاده از این دستگاه‌ها وجود دارد:

iPhone 7 یا جدیدتر

iPad (نسل ششم) یا جدیدتر

iPad Air (نسل سوم) یا جدیدتر

iPad mini (نسل پنجم)

iPad Pro 12.9 اینچ (نسل سوم) یا جدیدتر

iPad Pro 11 اینچ (نسل اول) یا جدیدتر

روش های بیشتر برای گوش دادن

اپل موزیک بر روی دستگاه‌های اپل محدود نمی‌شود. در واقع، این اپلیکیشن بر روی تمام دستگاه‌های اپل کار می‌کند، از جمله iPad، Mac، Apple Watch (حتی در مدل‌های سلولی)، Apple TV، HomePod Mini و CarPlay.

در دستگاه‌های غیر اپل نیز گزینه‌های متعددی دارید، در صورتی که طرفداراپل نیستید. کاربران کامپیوتر شخصی می‌توانند از آن با استفاده از اپلیکیشن iTunes برای کامپیوترها بهره ببرند، و اشتراک اپل موزیک شما نیز با دستگاه‌های هوشمند Sonos و خانواده اسپیکرهای هوشمند Echo از آمازون کار می‌کند. همچنین نسخه‌ای برای اندروید وجود دارد که اکنون به شما امکان می‌دهد تا اپل موزیک را به هر دستگاه Chromecast در شبکه خود پخش کنید.

پس این است، اپل موزیک به اختصار. شبیه به خدماتی مانند اسپاتیفای و پاندورا است، اما با ویژگی‌های منحصر به فردی که به آن کمک می‌کند از جمعیت پخش موسیقی بیرون بیافتد. آیا برای شما مناسب است؟ تنها یک راه برای متوجه شدن وجود دارد، بنابراین تا زمانی که می‌توانید، از آزمایش سه ماهه رایگان استفاده کنید.

نتیجه گیری

اپل موزیک از سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را شروع کرد و در این مدت به یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های موسیقی آنلاین در جهان شناخته شده. در این مقاله به بررسی مفهوم اپل موزیک چیست پرداخت و ویژگی ها و قابلیت های مختلف آن را از جمله مشاهده متن آهنگ، تماشای ویدیوهای موزیک، گوش دادن به رادیوهای متنوع و پخش زنده، کیفیت صدای بی‌کاهش (Lossless) به همراه پشتیبانی از دالبی اتموس و صدای فضایی (Spatial Audio) را بررسی کردیم.در حال حاضر این سرویس به صورت یک ماه به صورت 1 ماه رایگان برای کاربران اپل وجود دارد که پس از اتمام آن باید اشتراک اپل موزیک را خریداری کنید.اگر شما از این سرویس استفاده می کنید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.



:: برچسب‌ها: اپل موزیک ,

آیفون 14 پرو مکس پرفروش ترین گوشی هوشمند در نیمه اول 2023،سامسونگ گلکسی در رتبه پنجم!
نویسنده : ژورنالیسم تیم تاریخ : سه شنبه 7 شهريور 1402

در نیمه نخست سال 2023 آیفون 14 ،پرچم دار اصلی شرکت اپل به عنوان پرفروش ترین گوشی دنیا شناخته شد.

طبق گزارش ردیاب omdia ، اپل در مجموع 26.5 میلیون دستگاه  آیفون 14 فروخته است. آیفون 14 پرو مکس گران ترین مدل از سری 14 است که اپل در سپتامبر گذشته عرضه کرد و از 1099 تا 1599 دلار قیمت دارد.

جایگاه دوم اپل آیفون 14 پرو است دومین مدل گران قیمت در سری 14 با قیمت 999 تا 1499 دلار که حدود 21 میلیون دستگاه به فروش رساند. مدلی که سومین رتبه را به خود اختصاص داد، آیفون 14 بود که سومین مدل سری 14 اپل است و وارد رتبه بندی 10 مدل برتر در 6 ماهه اول سال شد.

آیفون 13 با فروش 33.7 میلیون دستگاه پرفروش ترین مدل سال گذشته بود و در مقایسه با پارسال 18 میلیون کمتر دستگاه فروخته است و در حال حاضر جای خود را به آیفون 14 پرو مکس داده است.

همانطور که در جدول زیر مشاهده می کنید تنها 2 مدل اول موفق به فروش بیش از 20 میلیون دستگاه شدند.

مقایسه فروش گوشی های موبایل در نیم سال 2022 و 2023

رتبه بندی پرفروش ترین گوشی های دنیا

پنج مدل اپل در بین 10 مدل برتر قرار گرفتند و گوشی های هوشمند سامسونگ پنج مدل باقی مانده را به خود اختصاص دادند. در میان مدل های سامسونگ، گلکسی A14 بیشترین حجم فروش را به خود اختصاص داد که با 12.4 میلیون دستگاه در رتبه پنجم قرار گرفته. در مقایسه با گلکسی A13 سال گذشته که با 16.2 میلیون بار در رتبه سوم قرار گرفت، هم میزان ارسال و هم رتبه نسبت به محصول قبلی کاهش یافته است.

 

مدل پریمیوم سامسونگ، گلکسی اس 23 اولترا، رتبه‌ی مشابه گلکسی اس 22 اولترا 5G سال گذشته را در رتبه ششم حفظ کرد، اما مجموع محموله‌ها با کاهش 0.2 میلیون دستگاهی به 9.6 میلیون دستگاه رسید. گلکسی A14 5G، A54 5G و A34 5G به ترتیب در رتبه های هفتم، هشتم و نهم قرار گرفتند.

به هر حال در نیمه نخست سال اپل هر 4 رتبه اول را نصیب خود کرده است و پس از آن سامسونگ گلکسی A14  موفق به فروش 12.1 میلیون دستگاه شده است  که تفاوت زیادی بین آن با سایر مدل های گوشی آیفون به خصوص آیفن 14 پرو مکس و آیفون 14 پرو وجود دارد.این نشان دهنده این است که بازار گوشی های هوشمند پریمیوم و حرفه ای در حال گسترده شدن است و مردم میل کمتری به خرید گوشی های میان رده و پایین رده  از خود نشان می دهند. علاوه بر این، با افزایش الویت خرید اپل به عنوان یک گوشی هوشمند ممتاز، به ویژه در بازارهای نوظهور، حجم فروش و نسبت مدل‌های رده بالا مانند Pro و Max در میان سری‌های آیفون اپل همچنان افزایش می‌یابد.

سال گذشته دو مدل از سری Redmi شیائومی وارد 10 مدل برتر  و پرفروش شدند اما امسال موفق به دستیابی به آن نشدند. این به این دلیل است که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند چینی از سال 2022 به دلیل رکود در بازار گوشی‌های هوشمند متوسط تا پایین رده، به کاهش دو رقمی ادامه داده‌اند و مدل‌های جداگانه نیز در حال کاهش است.

انتظار می رود که فروش جهانی گوشی های هوشمند در سال جاری دوباره کاهش یابد. به ویژه، «انتظار می‌رود رکود در بازار میان‌رده تا پایین‌رده در نیمه دوم سال جاری ادامه داشته باشد و بخش فزاینده ای از بازار را گوشی های پرچم دار در نیمه دوم سال جاری با راه‌اندازی سری جدید آیفون 15  از آن خود کند.بنابراین، محموله‌های از گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید، که بخش بالایی از گوشی‌های هوشمند با قیمت متوسط تا پایین را دارند، به ناچار شاهد رشد منفی دیگری در سال جاری خواهند بود. از سوی دیگر، محمولهای  پرو و پرو مکس اپل به دلیل تقاضای زیاد برای مدل‌های پریمیوم افزایش می‌یابد، اما به طور کلی عرضه آیفون‌های امسال مشابه سال گذشته خواهد بود یا به دلیل تقاضای ضعیف برای مدل‌های استاندارد و پلاس، کمی کاهش می‌یابد.

همانطور که می دانیم در چند سال گذشته دستگاه های هوشمند موبایل با تغییرات گسترده ای مواجه نشده اند و در نسل های بعدی خود به بهبود دوربین و پردازنده های خود اکتفا کرده اند.این عملکرد منجر به این شده تا تا مردم واکنشی خوبی به آپدیت ها و به روزرسانی های گوشی های خود نشان ندهند و به فکر این باشند که با یکبار خرید گوشی تا چندین سال از تعویض و خرید گوشی جدید اجتناب کنند.

 

 

 




.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.