امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

اهمیت پایه نگهدارنده گوشی موبایل و کاربرهای مختلف آن در زندگی
نویسنده : ژورنالیسم تیم تاریخ : سه شنبه 7 آذر 1402

 

استفاده گسترده از هولدرهای موبایل با توجه به کاربردهای مختلفی که گوشی‌های هوشمند در زندگی روزمره دارند باعث شده که به عنوان یکی از لوازم جانبی‌های بسیار سودمند نقش موثری در کیفیت کارها داشته باشند.از ناوبری‌های مسیرهای رانندگی گرفته، تا تماس‌های صوتی، تصویری و فیلمبردایی‌های که با گوشی موبایل انجام می‌شود.

ثبت و به اشتراک گذاری لحظاتی از زندگی روزمره از طریق ویدئوها به یک عمل رایج تبدیل شده است. چه یک فیلمساز مشتاق، وبلاگ نویس، یا صرفاً فردی که عاشق مستندسازی ماجراهای خود هستید، داشتن یک پایه نگهدارنده برای فیلمبرداری ضروری است. خرید هولدر موبایل ثبات و راحتی را فراهم می‌کند و به شما امکان می‌دهد بدون نگرانی از لرزش دست، فیلمی با کیفیت بالا بگیرید. این امر به ویژه هنگام فیلمبرداری از صحنه‌های پرماجرا یا گرفتن سوژه‌هایی با حرکت سریع بسیار مهم است. علاوه بر این، نگهدارنده پایه تلفن اجازه می‌دهد تا زوایای خلاقانه و پرسپکتیوهای مختلفی را ایجاد کنید و جذابیت بصری کلی ویدیوهای شما را افزایش می‌دهد.

استفاده از گوشی‌های هوشمند در حین رانندگی از دیگر مواردی است که اهمیت هولدرهای موبایل را می‌رساند.هولدر موبایل ماشین برای نگه داشتن ایمن تلفن شما در جای خود طراحی شده است و به شما این امکان را می‌دهد که چشمان خود را در جاده نگه دارید و در عین حال دسترسی آسان به دستگاه خود داشته باشید و بتوانید بدون استفاده از دستان خود و رها کردن فرمان خودرو به تماس‌های خود پاسخ دهید و یا به مسیریابی خود بپردازید.

وقتی صحبت از دوچرخه سواری می‌شود، داشتن یک نگهدارنده موبایل برای دوچرخه شما کاربردهای متعددی دارد. هولدر موبایل برای دوچرخه به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی هنگام رکاب زدن از GPS یا برنامه‌های مسیریابی برای یافتن راه خود استفاده کنید، نصب ایمن تلفن خود بر روی دوچرخه تضمین می‌کند که بدون نیاز به توقف و بررسی مسیرها را پیگیری کنید به تماس‌های خود پاسخ دهید و همچنین می‌توانید با استفاده از نرم افزارهای تناسب اندام به پیمایش مسیرها بپردازید و میزان کالری مصرفی خود را اندازه گیری کنید.

انواع هولدر موبایل و پایه نگهدارنده گوشی

 

گسترش و افزایش چشمگیر استفاده از گوشی‌های موبایل باعث شده تا هولدرهای موبایل با طراحی‌های مختلفی برای فعالیت‌های متفاوتی مورد استفاده قرار بگیرند. چه برای ناوبری، چه فیلمبرداری یا صرفاً در ارتباط بودن، داشتن یک نگهدارنده قابل اعتماد برای تلفن کاربردی است. انواع مختلفی از پایه‌های نگهدارنده گوشی وجود دارد که برای رفع نیازهای مختلف طراحی شده‌اند، از جمله نگهدارنده گوشی ماشین، برای دوچرخه، فیلم‌برداری و پایه نگهدارنده رومیزی.

هولدر موبایل ماشین

نگهدارنده گوشی خودرو برای افرادی که اغلب از تلفن خود برای پیمایش یا مکالمه بدون استفاده از دست در حین رانندگی استفاده می‌کنند، لوازم جانبی مناسبی است. این هولدرها در طرح‌های مختلفی از جمله دریچه‌ای، داشبوردی و شیشه‌ای عرضه می‌شوند. هنگام انتخاب نگهدارنده تلفن خودرو، مهم است که عواملی مانند سازگاری با مدل گوشی، سهولت نصب و پایداری در هنگام استفاده را در نظر بگیرید.

هولدر موبایل برای ماشین

هولدر موبایل دوچرخه

برای علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری، نگهدارنده گ.شی دوچرخه راهی مناسب برای دسترسی به ناوبری GPS، ردیابی داده‌های تناسب اندام، یا عکس‌برداری از سواری‌ها و مناظر فراهم می‌کند. نگهدارنده‌های گوشی دوچرخه معمولاً به گونه‌ای طراحی می‌شوند که به طور ایمن به دسته یا اسکلت میانی دوچرخه بچسبند و مکانی ثابت و در دسترس را برای موبایل شما ارائه دهند. هنگام انتخاب نگهدارنده تلفن دوچرخه، عواملی مانند مقاومت در برابر آب و هوا، ضربه و قابلیت تنظیم باید در نظر گرفته شود.

هولدر موبایل برای دوچرخه

هولدر موبایل برای فیلمبرداری

سازندگان محتوا و فیلمبرداران اغلب به یک نگهدارنده موبایل قابل اعتماد برای فیلمبرداری نیاز دارند تا ویدیوهای با کیفیت بالا را در حال حرکت ضبط کنند. این هولدرها در اشکال مختلفی از جمله نگهدارنده‌های دستی، سه پایه وگیمبال عرضه می‌شوند که ثبات و انعطاف پذیری را برای فیلمبرداری ارائه می‌دهند. هنگام انتخاب نگهدارنده موبایل برای فیلمبرداری، باید عواملی مانند سازگاری با مدل گوشی، ظرفیت وزن و ویژگی‌های اضافی مانند عملکرد پان و شیب در نظر گرفته شود.

هولدر موبایل برای فیلمبرداری

هولدر رومیزی موبایل

در محیط کار یا خانه، پایه تلفن رومیزی راه مناسبی برای دسترسی به تلفن همراه شما و در عین حال آزاد نگه داشتن دست شما فراهم می‌کند. این پایه‌ها دارای طرح‌های مختلفی هستند، از جمله پایه‌های قابل تنظیم، پایه‌های شارژ و پایه‌های چند دستگاهی. هنگام انتخاب پایه تلفن رومیزی، عواملی مانند کیفیت مواد، مدیریت کابل و طراحی ارگونومیک باید در نظر گرفته شود.

هولدر رومیزی موبایل

مزایای استفاده از پایه نگهدارنده تلفن

استفاده از نگهدارنده‌های موبایل مزایای متعددی از جمله ایمنی بهبود یافته در حین رانندگی، راحتی هندزفری، بهبود ثبات فیلم‌برداری و موقعیت ارگونومیک گوشی را ارائه می‌دهد. با استفاده از یک پایه نگهدارنده مناسب گوشی، کاربران می‌توانند استفاده از تلفن خود را در فعالیت‌های مختلف و در عین حال ایمنی و راحتی را بهینه کنند.

فاکتورهایی که باید هنگام انتخاب نگهدارنده پایه گوشی در نظر گرفت

هنگام انتخاب پایه نگهدارنده گوشی، باید عواملی مانند سازگاری با مدل گوشی، مکانیسم نصب، قابلیت تنظیم، پایداری، دوام و ویژگی‌های اضافی مانند قابلیت شارژ، تنظیم ارتفاع، چرخش 360 درجه را در نظر بگیرید.

بهترین روش‌ها برای استفاده از پایه‌های نگهدارنده تلفن

برای به حداکثر رساندن مزایای نگهدارنده پایه تلفن، پیروی از بهترین روش‌ها مانند نصب صحیح، نگهداری منظم و استفاده ایمن بسیار مهم است. با رعایت این شیوه‌ها، کاربران می‌توانند از طول عمر و کارآمدی نگهدارنده‌های پایه گوشی خود اطمینان حاصل کنند.

راهنمای خرید نگهدارنده گوشی خودرو

هنگام خرید نگهدارنده تلفن خودرو، شناخت انواع مختلف آن، مانند هولدرهای مغناطیسی، هولدرهای چسبی بسیار مهم است. علاوه بر این، ویژگی‌هایی مانند بازوهای قابل تنظیم، پایه‌های چرخشی و قابلیت‌های شارژ بی‌سیم می‌توانند قابلیت استفاده نگهدارنده تلفن خودرو را افزایش دهند.

راهنمای خرید پایه گوشی دوچرخه

برای دوچرخه سواران، انتخاب یک نگهدارنده تلفن دوچرخه با ساختار ضد آب، چسبندگی ایمن و مقاومت در برابر لرزش ضروری است. عواملی مانند سازگاری با قطر فرمان، مکانیسم‌های آزادسازی سریع و قابلیت‌های چرخش 360 درجه نیز می‌توانند بر انتخاب نگهدارنده تلفن دوچرخه تأثیر بگذارند.

راهنمای خرید نگهدارنده موبایل برای فیلمبرداری

هنگام انتخاب یک نگهدارنده موبایل برای فیلمبرداری، ملاحظاتی مانند سازگاری با لوازم جانبی DSLR، توزیع وزن و تثبیت کننده موتوری می‌تواند بر تجربه فیلمبرداری تأثیر بگذارد. ویژگی‌هایی مانند اتصال بلوتوث، گزینه‌های کنترل از راه دور و یکپارچه‌سازی اپلیکیشن‌ها نیز می‌توانند عملکرد نگهدارنده موبایل برای فیلم‌برداری را افزایش دهند.

راهنمای خرید پایه تلفن رومیزی

در یک فضای کاری حرفه‌ای یا شخصی، پایه تلفن رومیزی با زاویه دید قابل تنظیم، ویژگی‌های مدیریت کابل و دستگیره‌های غیر لغزنده می‌تواند بهره وری و سازماندهی را افزایش دهد. عواملی مانند دوام مواد، اتلاف گرما و سازگاری با اندازه‌های مختلف گوشی باید هنگام انتخاب پایه تلفن رومیزی ارزیابی شوند.

نحوه صحیح نصب و استفاده از هولدر موبایل

نصب و استفاده صحیح از نگهدارنده‌های پایه تلفن برای تضمین پایداری، ایمنی و طول عمر بسیار مهم است. پیروی از دستورالعمل‌های سازنده، تنظیم نگهدارنده در موقعیت بهینه، و بازرسی منظم پایه برای جلوگیری از ساییدگی و پارگی، اقدامات ضروری برای کاربران است.

نکات نگهداری و مراقبت از پایه نگهدارنده‌ گوشی

برای افزایش طول عمر پایه‌های گوشی، تمیز کردن منظم، بازرسی سطوح نصب و اجتناب از قرار گرفتن در معرض دما یا رطوبت شدید توصیه می‌شود. علاوه بر این، بررسی‌های دوره‌ای برای قطعات شل و ذخیره سازی مناسب در صورت عدم استفاده می‌تواند به طول عمر نگهدارنده‌های پایه تلفن کمک کند.

نتیجه

در نتیجه، نگهدارنده‌های پایه گوشی نقشی حیاتی در افزایش عملکرد و ایمنی گوشی‌های هوشمند در فعالیت‌های مختلف دارند. چه برای رانندگی، دوچرخه سواری، فیلمبرداری یا سازماندهی فضای کار، انتخاب پایه نگهدارنده گوشی بر اساس نیازها و ترجیحات خاص حائز اهمیت است. با درک انواع مختلف نگهدارنده‌های گوشی و در نظر گرفتن فاکتورهای کلیدی هنگام خرید، کاربران می‌توانند تجربه استفاده از  گوشی هوشمند خود را در عین اطمینان از ایمنی و راحتی بهینه کنند.

 سوالات متداول

آیا هولدرهای موبایل با همه مدل‌های گوشی سازگار هستند؟

پایه‌های نگهدارنده گوشی در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف متناسب با مدل‌های مختلف گوشی وجود دارد. قبل از خرید، بررسی سازگاری یک نگهدارنده متناسب با سایز گوشی حائز اهمیت است.

آیا نگهدارنده‌های گوشی برای دوچرخه و موتورسیکلت می‌توانند زمین‌های ناهموار و لرزش‌ها را تحمل کنند؟

هولدرهای موبایل برای دوچرخه با کیفیت بالا برای مقاومت در برابر زمین‌های ناهموار و لرزش‌ها طراحی شده‌اند و قرار دادن تلفن را در طول فعالیت‌های دوچرخه‌سواری ایمن و پایدار ارائه می‌دهند.

آیا پایه‌های نگهدارنده گوشی رومیزی از شارژ بی سیم پشتیبانی می‌کنند؟

برخی از پایه‌های تلفن رومیزی مجهز به قابلیت شارژ بی‌سیم هستند و در عین حال که تلفن را در دسترس نگه می‌دارند، یک راه‌حل برای شارژ سریع ارائه می‌دهند.

مزایای ایمنی کلیدی استفاده از نگهدارنده گوشی خودرو چیست؟

استفاده از نگهدارنده تلفن خودرو، عملکرد بدون استفاده از دستان را بهبود می‌بخشد، حواس‌پرتی‌ها را در حین رانندگی کاهش می‌دهد و اطمینان می‌دهد که تلفن در موقعیت ایمن برای ناوبری و ارتباط قرار دارد.

چگونه می‌توانم ثبات نگهدارنده موبایل را برای فیلمبرداری در طول عکس‌های پویا حفظ کنم؟

برای حفظ ثبات در طول نماهای فیلمبرداری پویا، مهم است که یک نگهدارنده موبایل با ویژگی‌های تثبیت کننده پیشرفته، مانند گیمبال‌های موتوردار و وزنه‌های تعادل قابل تنظیم انتخاب کنید. کالیبراسیون و تعادل منظم نیز برای پایداری مطلوب ضروری است.



راهنمای خرید SSD ، چگونه بهترین حافظه SSD را در سال 2023 انتخاب کنیم؟
نویسنده : ژورنالیسم تیم تاریخ : پنج شنبه 2 آذر 1402

انتخاب مناسب ترین درایو جامد (SSD) برای نیازهای شما در نگاه اول ساده به نظر می‌رسد. حتی با بررسی دقیق تر، هنوز به اندازه انتخاب مادربرد یا کارت گرافیک مناسب دشوار نیست. با این وجود، خطا کردن و هدر دادن پول روی درایویی که از نظر سرعت از قابلیت‌های سیستم شما فراتر است، بسیار آسان است. از طرف دیگر، ممکن است از خرج نکردن چند دلار اضافی برای عملکرد بسیار عالی پشیمان شوید.

راهنمای خرید SSD ، چگونه بهترین حافظه SSD را در سال 2023 انتخاب کنیم؟

چگونه می‌توان تمایز بین PCIe و SATA را درک کرد؟ چه ظرفیتی از SSD واقعا ضروری است؟ چه نوع سرعت خواندن/نوشتن را باید در اولویت قرار داد؟ ما اینجا هستیم تا این فرآیند را باز کنیم و در این راهنمای خرید ssd شما کمک کنیم تا درایو مناسب با نیازهای خود را انتخاب کنید.

 Sataیا Nvme

همانطور که بسیاری فکر می‌کنند، انتخاب یک SSD با تعیین ظرفیت ذخیره سازی مورد نیاز آغاز نمی‌شود. در عوض، تمرکز اولیه باید بر روی فرم فاکتور باشد. حتی قبل از فکر کردن به SSD، احتمالاً یک مادربرد، پردازنده و کارت گرافیک را برای راه اندازی رایانه شخصی خود انتخاب کرده بودند. تصمیم در مورد پردازنده و مادربرد بر گزینه‌های موجود SSD تأثیر می‌گذارد  که Sata را انتخاب کنیم یا Nvme?

SATA که مخفف Serial Advanced Technology Attachment است، یک رابط منسوخ شده است که SSD‌های خاصی برای انتقال داده و ارتباط با کامپیوتر از آن استفاده می‌کنند. از سوی دیگر، NVMe که مخفف Non-Volatile Memory Express است، یک پروتکل ویژه طراحی شده SSD‌ها برای بهینه سازی پتانسیل حافظه فلش NAND است. در حالی که SATA در ابتدا برای هارد دیسک‌های چرخان سنتی (HDD) توسعه داده شد، NVMe برای پاسخگویی به نیازهای SSD‌های پرسرعت و با تأخیر کم طراحی شد.

درایوهای NVMe از طریق رابط PCIe کار می‌کنند که چندین خط انتقال داده را ارائه می‌دهد. در نتیجه، آنها به طور قابل توجهی سریعتر از درایوهای SATA هستند، که در اینجا مهم است. یک SATA SSD معمولی ممکن است سرعت خواندن/نوشتن تقریباً 500 مگابایت بر ثانیه داشته باشد، اما SSD‌های جدید NVMe که بر روی رابط PCIe 4.0 اجرا می‌شوند می‌توانند به سرعت 7000 مگابایت بر ثانیه و بالاتر برسند. این تفاوت قابل توجه است و بدون شک در استفاده روزمره قابل توجه خواهد بود.

با این حال، در دسترس بودن SATA یا NVMe SSD  نیازمند این است که بدانید مادربرد و فرم فاکتور پشتیبانی شده آن چیست؟

 

SSD Sata چیست؟

درایوهای SATA SSD که معمولاً به شکل 2.5 اینچی یافت می‌شوند، شباهت زیادی به هاردهای باریکی دارند که زمانی در لپ‌تاپ‌ها رایج بودند. آنها از اتصال برق مشابه HDD‌های معمولی استفاده می‌کنند و می‌توانند به طور یکپارچه در درایو رایانه‌های رومیزی و لپ تاپ‌ها قرار بگیرند. اگرچه آنها نمی‌توانند با سرعت‌های فوق العاده SSD‌های NVMe برابری کنند، اما نسبت به HDD‌های سنتی پیشرفت قابل توجهی دارند. بنابراین، اگر رایانه شخصی شما فقط از SATA پشتیبانی می‌کند، سرمایه گذاری روی این نوع SSD بدون شک ارزشمند است.

SSD M2  چیست؟

SSD M.2 نوع جدیدی از SSD است که بدون نیاز به سیم اضافی می تواند مستقیماً به مادربرد کامپیوتر متصل شود. این منجر به محبوبیت فزاینده آن در تنظیمات بازی شده است، جایی که اندازه کوچکتر آن به کاهش وزن و صرفه جویی در فضا کمک می کند.

با وجود اندازه جمع و جور، اکثر SSD های M.2 قابلیت ذخیره سازی تا 8 ترابایت  را دارند که با SSD های معمولی قابل مقایسه است.

یکی از مزیت های کلیدی SSD M.2 انعطاف پذیری آن است که به آن اجازه می دهد بسته به نیازهای خاص با NVMe SSD یا SATA SSD ادغام شود. این امر با طراحی SSD M.2 مبتنی بر PCIe  ممکن است.

هنگامی که یک SSD NVMe با یک SSD M.2 ترکیب می شود، عملکرد حاصل پنج برابر بیشتر از یک SSD SATA با یک SSD M.2 است.

به جای مقایسه NVMe و M.2 یا NVMe و SATA، توجه به این نکته مهم است که اکثر وظایف محاسباتی با عملکرد بالا و نیازهای بازی حرفه ای را می توان به طور موثر با ترکیبی از NVMe و M.2 برآورده کرد.

چه انتقال داده، فشرده‌سازی، رفع فشرده‌سازی یا انتقال داده با چگالی بالا، بهترین نتایج را می‌توان با NVMe SSD، M.2 SSD یا ترکیبی از هر دو به دست آورد

SSD NVM چیست؟

SSD‌های NVMe در رایانه‌های شخصی مصرف کننده در درجه اول از فرم فاکتور M.2 بهره می‌برند. با این حال، کارت‌های افزودنی (AIC) نیز در دسترس هستند، اگرچه آنها کمتر مورد استفاده قرار میگرند. از سوی دیگر، SSD‌های U.2 به ندرت در خارج از دسکتاپ‌های سازمانی دیده می‌شوند.

در مقایسه با درایوهای SATA، SSD‌های NVMe فوق العاده جمع و جور و باریک هستند، زیرا مستقیماً روی مادربرد در یک اسلات M.2 نصب می‌شوند و نیازی به کابل ندارند. اکثر مادربردهای مدرن حداقل به یک اسلات M.2 مجهز هستند. مادربردهای باکیفیت اغلب دارای اسلات‌های متعدد M.2 هستند که گزینه‌های ذخیره سازی زیادی را ارائه می‌دهند.

 

 کدام حافظه ssd سریعتر است؟

 

به طور کلی، درایوهای SSD (درایوهای حالت جامد) که از پروتکل NVMe (Non-Volatile Memory Express) استفاده می‌کنند، نسبت به آنهایی که از رابط SATA (پیوست فناوری پیشرفته سریال) استفاده می‌کنند، سریع‌تر هستند. SSD های NVMe معمولا سرعت انتقال داده بالاتر و تاخیر کمتری را در مقایسه با SATA SSD ارائه می دهند.

کدام حافظه ssd سریعتر است

 

در دسته NVMe، سرعت یک SSD می تواند به عوامل مختلفی مانند مدل خاص، تولید (به عنوان مثال، NVMe Gen3 یا NVMe Gen4) و فناوری کنترل کننده مورد استفاده توسط سازنده بستگی داشته باشد. SSD های NVMe Gen4 سرعت بیشتری نسبت به SSD های NVMe Gen3 ارائه می دهند.

توجه به این نکته مهم است که سرعت کلی یک SSD صرفاً توسط رابط یا فناوری مورد استفاده تعیین نمی‌شود، بلکه عواملی مانند سرعت امتیازی SSD، کنترل‌کننده، نوع حافظه فلش NAND و بهینه‌سازی سیستم عامل نیز تعیین می‌شود. بنابراین، هنگام مقایسه SSD ها، توصیه می شود مشخصات عملکرد و نتایج معیار ارائه شده توسط سازنده یا بررسی های مستقل را در نظر بگیرید.

 

 

انتخاب PCIe 3.0  یا PCIe 4.0

علاوه بر فرم فاکتور، انتخاب بین PCIe 3.0 و PCIe 4.0 نیز نقش مهمی ایفا می‌کند. اگر درایوی را انتخاب می‌کنید که از استاندارد سریعتر PCIe 4.0 بهره می‌برد، باید مطمئن شوید که با مادربرد شما سازگار است. برای سیستم‌های AMD، یک مادربرد X570 یا B550 (یا جدیدتر) برای استفاده کامل از حداکثر سرعت PCIe 4.0 مورد نیاز است. به طور مشابه، سیستم‌های مبتنی بر اینتل باید مادربرد Z590 (یا جدیدتر) را در خود جای دهند. با این حال، مادربردهایی که فقط PCIe 3.0 را پشتیبانی می‌کنند، همچنان می‌توانند این SSDها را در خود جای دهند، البته با نیمی از حداکثر سرعت خواندن/نوشتن ارائه شده توسط PCIe 3.0.

سرعت حافظه های ssd

برای تعیین اینکه مادربرد شما از کدام رابط پشتیبانی می‌کند، بهتر است به مشخصات آن مراجعه کنید. اگر مادربرد شما محدود به PCIe 3.0 است، یک SSD قدیمی PCIe 3.0 خریداری کنید. با این حال، اگر نتوانستید معامله قانع‌کننده‌ای پیدا کنید، ممکن است خرید یک SSD جدیدتر مقرون به صرفه‌تر باشد و سازش عدم استفاده کامل از سرعت افزایش یافته آن را بپذیرید. چنین تصمیمی همچنین به محافظت از رایانه شما در آینده کمک می‌کند.

کدام نوع حافظه ssd را انتخاب کنیم؟

اگر رایانه شخصی شما ازاین فرم فاکتور پشتیبانی می‌کند، بدون تردید به سراغ NVMe SSD بروید. قیمت هر دو نوع SSD امروزه نسبتاً قابل مقایسه است و پیشرفت قابل توجه در سرعت خواندن و نوشتن غیرقابل انکار است. در حالی که کاربران عادی هنوز هم می‌توانند با SATA مدیریت کنند، افرادی که در فعالیت‌های منابع فشرده مانند بازی، ویرایش ویدیو، کدگذاری یا هر کار سخت دیگری فعالیت می‌کنند، بدون شک از این ارتقا سود می‌برند و از آن قدردانی می‌کنند.

ظرفیت حافظه  ذخیره سازی

پس از انتخاب فرم فاکتور و رابط، انتخاب ظرفیت ذخیره سازی مناسب برای SSD یک تصمیم ساده است. انتخاب شما به هدف ساخت رایانه شخصی یا لپ تاپ شما بستگی دارد.

در لپ‌تاپ‌های باریک‌تر و سبک‌تر، یافتن SSD‌های کوچک‌تر بسیار مرسوم است. اگرچه لپ‌تاپ‌هایی با فضای ذخیره‌سازی 128 یا 256 گیگابایتی اغلب دیده می‌شوند، امروزه توصیه می‌شود فضای ذخیره‌سازی بیشتری را هدف قرار دهید، مگر اینکه گزینه دیگری وجود نداشته باشد. نصب ویندوز 10 و 11 تقریباً 30 تا 35   گیگابایت فضا نیاز دارد. 100 گیگابایت باقی مانده در یک SSD 128 گیگابایتی ممکن است کافی به نظر برسد، اما اگر چندین نرم افزار کاربردی و فیلم و عکس داشته باشیم دیگر فضای خالی برای ما باقی نخواهند ماند.

ظرفبت حافظه های SSD

به طور کلی، ترجیحاً جستجوی SSD خود را با حداقل 512 گیگابایت شروع کنید، مگر اینکه بودجه کافی نداشته باشید. شما می‌توانید یک SSD 512 گیگابایتی را با قیمت کمتر از 20 دلار انتخاب کنید، در حالی که SSD‌های 128 گیگابایتی به ندرت کمتر از 15 دلار قیمت دارند. در نتیجه، اگر مجبور به خرید حافظه‌ای کمتر از 512 شدید، نهایتا حافظه‌های 256 گیگابایتی را انتخاب کنید چون انتخاب حافظه‌های 128 گیگابایتی منطقی نیستند.

با این وجود، کاربران قدرتمند به ظرفیت‌های بزرگ‌تری نیز نیاز خواهند داشت. اگر شما یک گیمر هستید یا درگیر کارهایی مانند تولید محتوا یا ویرایش ویدیو هستید، یک SSD 1 ترابایتی در حال حاضر استاندارد در نظر گرفته می‌شود، در حالی که گزینه‌های 2 ترابایتی ارتقای قابل توجهی را بدون تأثیر قابل توجهی بر وضعیت مالی شما نشان می‌دهد.

در نظر گرفتن ظرفیت‌های بیش از 2 ترابایت تنها زمانی ارزشمند است که از قبل درک روشنی از نحوه استفاده این حجم از فضا را داشته باشید. نیازی نیست فضای ذخیره سازی خود را در آینده با مقادیر بیش از حد محافظت کنید، زیرا همیشه می‌توانید در آینده آنرا با یک مدل بالاتر ارتقا داده و اگر مادربرد شما این قابلیت را دارد، یک حافظه SSD دیگر به سیستم خود اضافه کنید.

همانطور که گفته شد، SSD‌های 4 ترابایتی و حتی 8 ترابایتی با قیمت‌های بسیار بالاتر برای کسانی که واقعاً به چنین ظرفیتی نیاز دارند قابل استفاده است. با این حال، قابل تامل است که آیا سرعت یک SSD در چنین اندازه‌هایی ضروری است. اگر صرفا برای ذخیره سازی اطلاعات و داده‌ها مورد استفاده قرار میگیرد، ممکن است بهتر باشد HDD را انتخاب کنید.

پایداری

از نظر کیفیت ساخت، دوام و استقامت یک SSD مشخص نمی‌شود. بلکه بر معیارهایی مانند ترابایت نوشته شده (TBW) و میانگین زمان تا شکست/میانگین زمان بین خرابی‌ها (MTTF/MTBF) متکی هستند.

پایداری حافظه ssd

TBW معیاری است که برای نشان دادن حجم کل داده‌ای که یک SSD می‌تواند قبل از بدتر شدن عملکرد آن مدیریت کند، استفاده می‌شود. هر بار که داده‌ها بر روی یک SSD ذخیره، حذف یا اصلاح می‌شوند، بخشی از برآورد اولیه TBW آن مصرف می‌شود. به هر SSD تخمین TBW اختصاص داده می‌شود زیرا سلول‌های حافظه فلش NAND در SSD پس از تعداد معینی از چرخه‌های نوشتن تحلیل می‌روند. با این وجود، توجه به این نکته مهم است که رسیدن به TBW تخمینی، خرابی SSD را تضمین نمی‌کند. برخی از SSD‌ها ممکن است قبل از رسیدن به این حد به خوبی از کار بیفتند، در حالی که برخی دیگر حتی پس از فراتر رفتن از TBW تخمینی به کار خود ادامه می‌دهند.

محدودیت‌های TBW برای SSD‌های مصرف کننده عموماً بالا است و با ظرفیت‌های بالاتر ارتقاء پیدا می‌کنند. به عنوان مثال، مدل 8 ترابایتی Samsung 870 Evo دارای TBW 2880 است، در حالی که مدل 1 ترابایتی دارای TBW 360 است. SSD‌های NVMes معمولاً دارای TBW هستند. برای کاربران متوسط، متریک TBW نگرانی مهمی نیست. حتی با 300 ترابایت متوسط و نوشتن اطلاعات هفتگی 100 گیگابایت، تقریباً 50 سال طول می‌کشد تا به طول عمردرایو برسد.

معیارهای MTTF/MTBF تا حدودی شبیه به یکدیگر هستند زیرا تخمینی از طول عمر مورد انتظار یک SSD ارائه می‌کنند، اما این معیارها بر حسب ساعت اندازه‌گیری می‌شوند. آنها اساساً نشان می‌دهند که یک SSD چه مدت می‌تواند قبل از خرابی کار کند. در واقع، احتمالاً قبل از رسیدن به MTTF یک SSD، رایانه شخصی خود را ارتقا خواهید داد، به ویژه با توجه به اینکه درایوهای جدید NVMe حداکثر 1 تا 2 میلیون ساعت MTTF را ارائه می‌دهند.

در حالی که این چیزی نیست که اکثر کاربران هنگام خرید به آن فکر می‌کنند، اگر می‌دانید به دنبال چیزی هستید که برای مدت طولانی قابل اعتماد باقی بماند، می‌تواند ارزش آن را داشته باشد. با این حال، به یاد داشته باشید که هر جزء در رایانه شخصی بدون توجه به انتظارات ممکن است از کار بیفتد، به همین دلیل است که تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات حائز اهمیت است.

سرعت خواندن/نوشتن

هنگامی که صحبت از درایوهای حالت جامد (SSD) می‌شود، سرعت خواندن/نوشتن مهم ترین جنبه‌ای است که باید در نظر گرفته شود، جدا از شکل فیزیکی درایو. معمولاً اعتقاد بر این است که SSD‌ها در مقایسه با سایر گزینه‌ها مانند PCIe 3.0 یا SATA SSD سریعتر هستند. این باور اشتباه اغلب منجر به خرید یک SSD کندتر بدون ارزیابی سرعت خواندن/نوشتن آن می‌شود. خوشبختانه، با بررسی دقیق این معیار، به راحتی می‌توانید نوع SSD را که با آن سروکار دارید، تعیین کنید.

سرعت خواندن و نوشتن حافظه Ssd

سرعت خواندن به سرعت بازیابی اطلاعات از SSD شما در صورت درخواست اشاره دارد. برعکس، سرعت نوشتن نشان می‌دهد که SSD شما با چه سرعتی می‌تواند داده‌های جدید ثبت و ضبط کند. این سرعت‌ها معمولا بر حسب مگابایت بر ثانیه (MB/s) در مشخصات SSD بیان می‌شوند.

داشتن سرعت خواندن بیشتر به طور قابل توجهی تجربه کلی محاسبات شما را افزایش می‌دهد. شما متوجه زمان‌های بارگذاری سریع‌تر، کاهش دوره‌های انتظار در بارگذاری صفحه‌ها، بازی‌ها و راه‌اندازی سریع‌تر برنامه‌ها خواهید شد. این احساس اولیه شگفت‌انگیز را توضیح می‌دهد که معمولاً هنگام تغییر از درایو دیسک سخت (HDD) به SSD تجربه می‌شود، زیرا تفاوت واقعاً قابل توجه است. از سوی دیگر، سرعت نوشتن هنگام انتقال یا ذخیره فایل‌ها در رایانه شخصی شما مفید است. در ترکیب، سرعت خواندن/نوشتن نقش مهمی در عملکرد کلی رایانه می‌گذارد.

SSD‌های استاندارد SATA می‌توانند حداکثر از 500 مگابایت بر ثانیه تا 600 مگابایت بر ثانیه با تغییرات جزئی در سرعت خواندن/نوشتن دست یابند. از سوی دیگر، SSD‌های PCIe 3.0 می‌توانند سرعت خواندن تا 3500 مگابایت بر ثانیه را ارائه دهند، در حالی که PCIe 4.0 می‌تواند از 7000 مگابایت بر ثانیه فراتر رود. جدیدترین نسل، یعنی PCIe 5.0، پیش بینی می‌شود که سرعت خواندن تئوری تا 14000 مگابایت بر ثانیه را فراهم می‌کند. با این حال، چنین درایوهایی هنوز در بازار کمیاب هستند و حتی ممکن است از  مکانیزم‌های خنک کننده اضافی استفاده کنند.

در نهایت، سرعت خواندن/نوشتن SSD شما تا حد زیادی به فرمی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. انتخاب آخرین PCIe 4.0 SSD به شما امکان دسترسی به سریع ترین سرعت خواندن/نوشتن را می‌دهد. با این حال، این درایوها گران‌تر هستند و نیاز به سخت‌افزار جدیدتری دارند تا پتانسیل خود را به طور کامل آشکار کنند. بنابراین، ضروری است که هنگام خرید یک SSD برگه مشخصات را به طور کامل بخوانید و بالاترین سرعت خواندن/نوشتن موجود را در فاکتور فرم مورد نظر خود اولویت بندی کنید.

تعیین بودجه

وقتی جنبه مالی را در نظر می‌گیریم، بدیهی است که قیمت هاردهای SSD در چند سال گذشته رو به کاهش بوده است، تا جایی که HDD‌ها به طور فزاینده‌ای جذابیت خرید را کاهش می‌دهند. یک SSD استاندارد PCIe 3.0 NVMe اکنون با قیمتی مشابه HDD در دسترس است و SSD را به انتخاب بدیهی تبدیل می‌کند. با این حال، ذکر این نکته ضروری است که طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها از نظر فرم فاکتور و سرعت در دسترس است.

تعیین بودجه برای انتخاب ssd

به جای دسته بندی این موضوع بر اساس بودجه، بیایید انواع مختلف SSD و محدوده قیمت مربوط به آنها را بررسی کنیم، زیرا همپوشانی آنها قابل توجه است.

SSD‌های SATA

بررسی مختصری از Newegg نشان می‌دهد که SATA SSD، اگرچه سرعت کمتری دارد، اما قیمت آنها از همتایان سریع‌تر NVMe خود کمتر نیست. برای یک SSD 1 ترابایتی SATA، بسته به برند و سرعت خواندن/نوشتن، قیمت می‌تواند از 30 تا 50 دلار متغیر باشد. اس اس دی‌های ساتا 512 گیگابایتی کوچکتر معمولا قیمتی بین 20 تا 45 دلار دارند.

این مشخص می‌کند که اگر رایانه شخصی شما از آن پشتیبانی می‌کند، انتخاب NVMe SSD انتخاب بهتری است، همانطور که بخش‌های بعدی آنرا مورد بررسی قرار می‌دهیم.

درایوهای SSD PCIe 3.0 NVMe

 

یک مدل قدیمی از SSD فقط PCIe 3.0 به طور قابل توجهی از همتایان PCIe 4.0 خود ارزانتر نیست، اما محدوده قیمت در مقایسه با SATA SSD بسیار بیشتر است. قیمت درایوهای با کیفیت ممتاز مانندSamsung 970 Evo Plus حدود 70 دلاراست، در حالی که می‌توانید یک SSD با برند تیم گروپ را با قیمت 40 دلار پیدا کنید و برخی از مدل‌ها حتی ارزان تر هستند.

به طور مشابه، SSD‌های 512 گیگابایتی PCIe 3.0 کاهش قابل توجهی در قیمت نشان نمی‌دهند و گزینه‌های آن از 28 تا 50 دلار قابل تغییر است. معمولاً ظرفیت 1 ترابایت یا بیشتراز نظر اقتصادی به صرفه تر است.

درایوهای SSD PCIe 4.0 NVMe

ارتقا به یک SSD سریعتر PCIe 4.0 هزینه کمی بالاتر را به همراه دارد. برخی از برترین SSD‌های گیمینگ حدود 60 تا 80 دلار برای مدل 1 ترابایتی قیمت دارند، اما گزینه‌های مقرون به صرفه تری نیز با قیمت تقریباً 40 دلار در دسترس هستند. در این مرحله، انتقال از PCIe 3.0 به PCIe 4.0 ممکن است به اندازه جابجایی از هارد دیسک پیشگامانه نباشد، بنابراین اگر ترجیح می‌دهید مقداری پول پس انداز کنید، چسبیدن به SSD‌های نسل قدیمی یک گزینه قابل اجرا است. با این وجود، معمولاً ارزش آن را دارد که 20 دلار اضافی برای خرید یک درایو از یک برند معتبر مانند Western Digital خرج کنید.

 درایوهای SSD PCIE 4.0 Nvme

SSD را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید

انتخاب SSD مناسب می‌تواند یک کار دشوار باشد. فراتر از بودجه اولیه بسیار ساده است، و اگرچه تفاوت در قیمت اغلب ناچیز است (و ارزشمند است)، اما همیشه منجر به بهبود قابل توجهی در عملکرد نمی‌شود. انتقال از سرعت خواندن 5500 مگابایت بر ثانیه به 6000 مگابایت بر ثانیه ممکن است چندان زیاد به نظر نرسد، اما جایگزین کردن یک هارد دیسک قدیمی با هر SSD واقعاً شگفت‌انگیز است. همه گزینه‌های موجود در این بین خوشایند هستند، اما نه آنقدرها که قابل توجه هستند.

هنگامی که برای خرید SSD می‌روید، با تعیین فرم فاکتورکار خود را آغاز کنید، زیرا انتخاب‌های موجود را تعیین می‌کند. توصیه می‌شود یک SSD بزرگتر از آنچه فکر می‌کنید نیاز دارید خریداری کنید، اما تا حد معینی. خرید هر چیزی بالاتر از 2 ترابایت نسبتاً پرهزینه است و معمولاً قابل توجیه نیست.

هنگامی که فاکتور فرم و ظرفیت را تعیین کردید، بالاترین سرعت خواندن/نوشتن را که متناسب با بودجه شماست جستجو کنید. با این حال، اگر محدودیت‌های مالی دارید، از صرف 20 دلار اضافی برای افزایش حداقلی خودداری کنید. شما حتی تفاوت را متوجه نخواهید شد و اگر رایانه شما به آن نیاز داشته باشد، بهتر است از این پول برای یک منبع تغذیه یا خنک کننده برتر استفاده کنید.

در پایان، سرمایه گذاری کمی بیشتر می‌تواند چیز بسیار بهتری را برای شما فراهم کند، بنابراین عاقلانه خرید کنید و قبل از تصمیم گیری نهایی در مورد SSD، زمانی را برای بررسی مشخصات اختصاص دهید.

 

 



:: برچسب‌ها: راهنمای خرید,


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.